• Gratis fragt ved over 5 kg
  • Daglig levering
  • Smagsgaranti
  • Abonnementsordning

Handelsbetingelser Gilpa ApS

 

Generelle oplysninger 

Virksomhedens juridiske navn: Gilpa Aps
CVR-nr.  25111397
Adresse (kontor) Bredmosevej 26, 6800 Varde
Mailadresse: kundeservice@gilpa.dk 
Telefonnummer: 75 26 44 00

 

Gilpa importerer og forhandler hundefoder og kattemad.
Storkøb- og forhandleraftaler er gældende for kunder der køber fra 12 sække foder pr. ordre.
Opdrætteraftale for mindre partier er muligt. Kontakt os via kundeservice@gilpa.dk eller telefon 7526 4400.
  • Gilpa er grossist med engrossalg til dyrlæger, jagtbutikker, dagligvarebutikker, foderbutikker, opdrættere, pensioner og forhandler. Er du på udkik efter en opdrætteraftale eller ønsker at være forhandler er du meget velkommen til at kontakte os på kundeservice@gilpa.dk eller telefon 7526 4400.
  • Gilpa.dk er Webshop med direkte salg.
  •  

Priser på hundefoder og kattemad

Alle udsalgspriser oplyst i webshop på www.gilpa.dk er angivet i danske kroner inkl. moms. 
Priser i forbindelse med et abonnement, justeres sammen med generelle prisændringer i webshoppen, og varsels via Gilpa's nyhedsbrev.
Alle priser i forbindelse med Storkøbs-, Forhandler- og opdrætterordning, er oplyst via prislister eller e-mail og er angivet i danske kroner ekskl. moms.

 

Webshopordre

Ordrebekræftelse sendes til dig via e-mail. Modtager du ikke en ordrebekræftelse, kan det være den er fanget af dit SPAM filter. Send en e-mail til kundeservice@gilpa.dk hvis du ønsker ordrebekræftelsen tilsendt igen.

 

Ordrerne fra webshoppen Gilpa.dk sendes, under normale forhold, samme dag ved bestilling inden kl 12:00.
Levering af webshopordre sker til kundens oplyste leveringsadresse eller til en GLS pakkeshop efter eget valg.
Ved levering til din privatadresse overgår ansvaret til dig, når varerne er sat på angivne sted. 

 

Alle webshopordre på mere end 5 kg. leveres fragtfrit. 
Fragtudgifter for ordre under 5 kg. koster kr. 37,00

 

Du modtager en e-mail fra os, når din ordre er ekspederet og afleveret til fragtmanden. Betaling for din webshop ordren, bliver trukket via den betalingsmetode, du valgte i forbindelse med ordreafgivelsen.
Hvis du ønsker en faktura for din ordre via webshoppen på Gilpa.dk, skal du sende en e-mail til kundeservice@gilpa.dk

 

Ordre ved Storkøbs-, forhandler- og opdrætterordning

Ordre i forbindelse med Storkøbs-, forhandler- og opdrætterordning skal bestilles via e-mail kundeservice@gilpa.dk eller telefon 7526 4400. 
Der sendes ikke en ordrebekræftelse ved Storkøbs- og opdrætterordning, med mindre dette ønskes i forbindelse med ordreafgivelse. Faktura sendes via e-mail umiddelbart efter ordren er afleveret til fragtmand eller leveret direkte til din leveringsadresse.

Ordre sendes under normale omstændigheder. samme dag ved bestilling inden kl. 10:00. 

 

Ved ordre i forbindelse med Storkøbs-, forhandler- og opdrætterordning, faktureres fragten efter gældende fragtpriser. 
Ved ordre på mere end 24 sække refunderes fragtudgifter med bonussække foder.
Ved ordre til storkøbs- og opdrætterordning leveres ordren med fragtmand, og ansvaret overgår til dig, når varerne er sat på angivne sted. 

 

Leveringsbetingelser

Varerne afsendes med Fragtmand eller GLS pakkeservice på alle hverdage. Der leveres ingen varer i weekender og helligdage.
Det er muligt af afhente varer direkte fra lager (i Herning) eller kontor (i Varde) ved særskilt aftale med Gilpa.

Levering af varer fra Gilpa.dk sker til det i ordren anviste sted, med mindre fragtmanden vurderer at dette ikke kan lade sig gøre.
Hvis det forventes at der ikke er nogen tilstede til at modtage bestilte varer, skal det fremgå af ordren hvor varerne må stilles.

Ansvaret for varerne overgår til dig, når ordren er sat på det angivne sted.

Gilpa leverer overalt i Danmark. Leveringstid for alle ordre er 1-2 hverdage under normale omstændigheder. 
Ved levering til andre lande - kontakt kundeservice@gilpa.dk eller telefon 7526 4400 for priser og muligheder. 

 

Henvendelse til kundeservice

Vi anbefaler at der sendes en e-mail til kundeservice@gilpa.dk forbindelse med en forespørgsel, da det vil lette behandling af forerpørgselsen væsentligt. 
Under normale omstændigheder besvarer vi henvendelser via e-mail, indenfor én hverdag. 

 

Betaling

Alle ordre i webshoppen Gilpa.dk betales kontant med kreditkort (Dankort, Visa Dankort, Visa Electron, Maestro, Mastercard og JCB), MobilePay og beløbet hæves når ordener færdigekspederet på Gilpa’s Lager.
Der er ingen gebyr for betaling med kreditkort hos Gilpa.

 

I forbindelse med ordre i webshoppen Gilpa.dk kan du også betale med ViaBill

 

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din 
månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. 

 

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. 
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.  
Læs mere her: www.viabill.com/kredit   

 

Ordre til Storkøbs-, forhandler- og opdrætterordning betales via faktura. Betalingsbetingelse 8 dage, med mindre andet er aftalt med Gilpa.dk.

 

Nye kunder under Storkøbs- og opdrætterordning skal betale første ordre forud for levering.
Ved manglende eller for sent betaling beregnes renter og rykker gebyrer i henhold til renteloven.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler webshoppen Gilpa.dk.
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den varen. Se mere under ”abonnementsvilkår”.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. 

 

Du kan sende en mail til kundeservice@gilpa.dk eller benytte fortrydelsesformularen, som du finder nederst på denne side. 
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder hele eller en del af dit køb. 

 

Disse aftaler kan ikke fortrydes
Levering af forseglede varer som hundefoder og kattemad, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.  

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 
Du vælger selv hvordan varen sendes retur. 
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 
Returlabel til GLS Pakkeshop kan rekvireres hos Gilpa via kundeservice@gilpa.dk. Prisen afhænger af gældende fragtpriser hos GLS.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 
Du skal sende varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.
Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Der kan gå 1-3 dage fra beløbet bliver tilbageført, til det er synligt på din konto. 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

 

Varen skal sendes til:

 

Gilpa ApS
Bredmosevej 26
6800 Varde  
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til ovenstående adresse.

 

Du kan også fortryde købet ved at give os besked til kundeservice@gilpa.dk og aflevere den personligt på ovenstående adresse, efter nærmere aftale.
Bemærk! Gilpa modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Reklamationsperioden er dog begrænset af varen holdbarhed.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. 
Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen skal sendes til:

 

Gilpa ApS
Bredmosevej 26
6800 Varde  

 

Varen kan afleveres ved nærmeste GLS-pakkeshop efter nærmere aftale med Gilpa.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

 

Abonnement på fast levering af foder

Abonnementsaftalen med Gilpa ApS sikrer dig en fast leverance af hundefoder, kattemad, snacks og godbidder.
Leveringen sker med faste intervaller eksempelvis hver 4. uge. Abonnementsaftale gælder kun for produkter bestilt via webshoppen på Gilpa.dk.
 
Alle abonnementsbetalinger hos Gilpa ApS foregår med betalingskort (Dankort, Visakort og Mastercard).
Abonnementsprisen fremgår af produktsiden i webshoppen.
 
Kun privatpersoner der er fyldt 18 år kan oprette en abonnementsaftale med Gilpa ApS
 
Abonnementsaftalen udfærdiges mellem dig og Gilpa ApS, Bredmosevej 26, 6800 Varde, Telefon 75264400, CVR 25111397.
Betalinger gennemføres af ePay A/S med NETS og Bambora som kortindløsere.

 

Bindingsperiode

Der er ingen bindingsperiode ved et abonnement. 
Abonnementet kan stoppes med øjeblikkelig virkning. 

 

Opsigelse

Abonnementet kan opsiges med øjeblikkelig virkning. 
Du kan selv stoppe det via din profil i webshoppen https://www.gilpa.dk/user-subscriptions. Alternativt sender du din opsigelse af abonnementet til kundeservice@gilpa.dk.

 

Særlige vilkår

Du betaler for dit abonnement, hver gang der sendes en ordre af sted.
Du er selv ansvarlig for at sikre at det kreditkort du har knyttet til abonnementsaftalen, er gyldigt.
Bliver betaling afvist, bliver foderet tilbageholdt indtil der er dækning for betalingen.
Ved gentagne gange hvor betalingen bliver afvist, kan Gilpa vælge at stoppe abonnementet. Sker dette får du besked via e-mail.

 

Du kan selv ændre kommende leveringsdag eller interval mellem hver faste levering via dette link https://www.gilpa.dk/user-subscriptions. Du kan også sende en e-mail til kundeservice@gilpa.dk med ændringer til dit abonnement.

 

Hvis du ønsker at udsætte levering, skal dette ske senest 2 hverdage før den næste planlagte levering.
5 dage før det er tid til at sende dig foder, jævnfør intervallet i abonnementet, modtager du en SMS. Ønsker du flere varer medsendt sammen med abonnementet, skal du sende en e-mail med bestilling til kundeservice@gilpa.dk

Generelle forhold i Gilpas Handelsbetingelser er også gældende for Abonnementer.

 

Hvis du fortryder dit abonnement

Hvis du fortryder dit abonnement, kan du opsige det med det samme.
Du kan selv stoppe det via din profil i webshoppen https://www.gilpa.dk/user-subscriptions. Alternativt sender du din opsigelse af abonnementet til kundeservice@gilpa.dk.

 

Tilbagebetaling af abonnementsbetaling 

Du betaler først for fast levering af foder, når foderet er afleveret til fragtmanden til levering.
Derefter er generelle forhold i Gilpas Handelsbetingelser gældende.

 

Reklamation i forbindelse med Abonnement

Generelle forhold i Gilpas Handelsbetingelser er også gældende for Abonnementer.

 

Betaling af et abonnement

Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort som betaling for dit abonnement. 
Du kan endvidere gøre indsigelse vedrørende uautoriserede debiteringer gældende over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med din kortudbyder. 

Generelle forhold i Gilpas Handelsbetingelser er også gældende for Abonnementer.

 

Personligt Login

Det er muligt at handle i webshoppen på Gilpa.dk uden at bruge Login.
Hvis du ønsker det, kan data som navn, adresse, telefonnummer og din e-mailadresse genanvendes ved senere ordre. Er det tilfældet skal du oprette en konto med personligt login. 
Til bestilling af abonnement på fast levering af foder, kræves det at du opretter en kundekonto med personligt login til webshoppen.
Der kræves særskilt login til Gilpa's Kundeklub.

 

Privatlivspolitik  

- læs hele Gilpas Privatlivspolitik via dette link

 

I forbindelse med dit køb hos Gilpa ApS skal du indtastet en række personoplysninger, som vi anvender til at ekspedere din ordre. Det er:

  • dit Navn
  • din Adresse
  • din e-mailadresse
  • dit Telefonnummer
  • dine betalingsoplysninger (hvis du handler i webshop på www.gilpa.dk)
  • din kundekategori (privat eller opdrætter/forhandler af foder)

 

Ved ordre i webshoppen på www.gilpa.dk, skal du accepterer at vi må behandle dine personoplysninger i forbindelse med ekspedition af dit ordre, og at vi må kontakte dig via e-mail i relation til den aktuelle ordre.

 

Dine Personoplysninger gemmmer vi i webshoppen på www.gilpa.dk (hosted af Shoporama) og vores økonomisystem Dynamics NAV (Hosted af EliteIT). 

  • Vi skal lovmæssigt gemme regnskabsmaterialet i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, som ordren er blevet ekspederet og faktureret (Bekendtgørelse af bogføringslov, kapitel 5, §10). 
  • Du kan oprette en konto i webshoppen på www.gilpa.dk så du lettere kan handle hos os på senere tidspunkter. I dette tilfælde skal kan du anmode om at få slettet dine personoplysninger.
  • Vi bruger ligeledes dine personoplysninger i interne statistikker i forhold til indkøb og salg. Alle data anvendes anonymiseret.
  • Er du medlem af Gilpas Kundeklub, bliver dine personoplysninger anvendt i Kundeklubben (hostet af Moove Advertising). Dine oplysninger bliver slettet når du melder dig ud af kundeklubben.
  • Dit navn og din e-mailadresse bliver delt med TrustPilot således at de kan indsamle anmeldelser og kundeoplevelser.
  • I forbindelse med håndtering af kundehenvendelser, kan dine personoplysninger blive anvendt i vores CRM-system (hosted af Lime Technologies Denmark).
  • Alle e-mails med personoplysninger, fra kunder, dobbelt slettes når det ikke er nødvendigt at gemme e-mailen længere af hensyn til korrespondancen. 
  • Uopfordrede ansøgninger modtaget via e-mail dobbelt slettes når e-mailen er besvaret. Modtager Gilpa ApS en ansøgning på papir, bliver denne makuleret, når der er sendt et svar til afsenderen. 
  • Gilpas lagerenhed modtager dagligt kopier af ordre via printer installeret på lageret. Efter pakning af ordre makuleres ordrerne.
  • For at  kunne levere din ordre dit navn, din adresse, dit telefonnummer og din e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirma, som pt. er GLS (pakker) og Danske Fragtmænd (paller). 

Dine personoplysninger kan slettes ved at du henvender dig skriftligt til kundeservice@gilpa.dk

 

Samtykke Nyhedsbreve

Har du givet os dit samtykke til at må sende dig e-mails med nyheder og artikler om hunde/katte og foderprodukter, anvender vi dit fornavn og din e-mailadresse. 

Gilpas Nyhedsbreve sendes ud via it-systemet MailChimp. Dine personoplysninger kan slettes ved at du henvender dig skriftligt til kundeservice@gilkpa.dk. 

Du kan til enhver tid afmelde dig e-mails med nyheder og artikler fra Gilpa ApS, via link i bunden af Nyhedsbrevet.

 

Cookies

På Gilpa.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre dit besøget så nemt og optimalt som muligt.
Du kan til enhver tid slette cookies via computerens internetbrowser. 

 

Klageadgang 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte indehaver af Gilpa, Erik Aalund, erik@gilpa.dk.
Hvis det ikke lykkes os indbyrdes at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning 
Nævnenes Hus 
Toldboden 2 
8800 Viborg 
www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 16. April 2018
Lena & Erik Aalund
Gilpa ApS

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:
Gilpa APS
Bredmosevej 26
6800 Varde

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     

 

Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________     

 

Dato: _________________