First Buddy Adult Voksenfoder er beklageligvis udsolgt.
Skriv til kundeservice@gilpa.dk hvis du vil kontaktes, når det er på lager igen.
  • Gratis fragt ved over 5 kg
  • Daglig levering
  • Smagsgaranti
  • Abonnementsordning

Handelsbetingelser Gilpa ApS

 

Generelle oplysninger 

Virksomhedens juridiske navn: Gilpa Aps
CVR-nr.  25111397
Adresse (kontor) Bredmosevej 26, 6800 Varde
Mailadresse: kundeservice@gilpa.dk 
Telefonnummer: 75 26 44 00

 

Gilpa importerer og forhandler hundefoder og kattemad.
Storkøb- og forhandleraftaler er gældende for kunder der køber fra 12 sække foder pr. ordre.
Opdrætteraftale for mindre partier er muligt. Kontakt os via kundeservice@gilpa.dk eller telefon 7526 4400.
  • Gilpa er grossist med engrossalg til dyrlæger, jagtbutikker, dagligvarebutikker, opdrættere, pensioner og forhandler. Er du på udkik efter en opdrætteraftale eller ønsker at være forhandler er du meget velkommen til at kontakte os på kundeservice@gilpa.dk eller telefon 7526 4400.
  • Gilpa.dk er Webshop med direkte salg.
  •  

Priser på hundefoder og kattemad

Alle udsalgspriser oplyst i webshop på www.gilpa.dk er angivet i danske kroner inkl. moms. 
Alle grossistpriser (engros) oplyst via prislister eller e-mail og er angivet i danske kroner ekskl. moms.
Priser i forbindelse med et abonnement, justeres sammen med generelle prisændringer i webshoppen, og varsels via Gilpa's nyhedsbrev.

 

Bestilling af hundefoder og kattemad

Alle andre ordre skal bestilles via webshop på www.gilpa.dk.
Ordrebekræftelse sendes til dig via e-mail. Modtager du ikke en ordrebekræftelse, kan det være den er fanget af dit SPAM filter. Send en e-mail til kundeservice@gilpa.dk hvis du ønsker ordrebekræftelsen tilsendt igen.

 

Du modtager en e-mail når din ordre er ekspederet og afleveret til fragtmanden og betaling for ordren, bliver trukket via den betalingsmetode, du valgte i forbindelse med ordreafgivelsen.
Hvis du ønsker en faktura for din ordre via webshoppen på www.gilpa.dk, skal du sende en anmodning til kundeservice@gilpa.dk

 

Ordre i forbindelse med Storkøbs- og opdrætterordning skal bestilles via e-mail kundeservice@gilpa.dk eller telefon 7526 4400. Der sendes ikke en ordrebekræftelse ved Storkøbs- og opdrætterordning, med mindre dette ønskes i forbindelse med ordreafgivelse. Faktura sendes via e-mail umiddelbart efter ordren er afleveret til fragtmand eller leveret direkte til kunden.

 

Henvendelse til kundeservice

Vi anbefaler at der sendes en e-mail forbindelse med en forespørgsel, da det vil lette behandling af forerpørgselsen væsentligt. Under normale omstændigheder besvarer vi henvendelser via e-mail, indenfor én arbejdsdag på alle hverdage. 

 

Betaling

Alle ordre i webshoppen på www.gilpa.dk betales kontant med kreditkort (Dankort, Visa Dankort, Visa Electron, Maestro, Mastercard og JCB), MobilePay og beløbet hæves når ordener færdigekspederet på Gilpa’s Lager. Der er ingen gebyr for betaling med kreditkort hos Gilpa.

 

I forbindelse med ordre i webshoppen www.gilpa.dk kan du også betale med ViaBill: 
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din 
månedsydelse den 20. i hver måned. 
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. 
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. 
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. 
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.  
Læs mere her: www.viabill.com/kredit   

 

Storkøbs- og Opdrætterordning betaler via faktura - betalingsbetingelse 8 dage, med mindre andet er aftalt med Gilpa.dk.
Nye kunder under Storkøbs- og opdrætterordning skal betale første ordre forud for levering.
Ved manglende eller for sent betaling beregnes renter og rykker gebyrer i henhold til renteloven.

 

Leveringsbetingelser af hundefoder og katte mad fra Gilpa

Varerne afsendes med Fragtmand eller GLS pakkeservice på alle hverdage. Der leveres ingen varer i weekender og helligdage.
Det er muligt af afhente varer direkte fra lager (i Herning) eller kontor (i Varde) ved særskilt aftale med Gilpa.
Levering af varer fra Gilpa.dk anses for gennemført, når kunden har fået varen udleveret.
Hvis det forventes at der ikke er nogen tilstede til at modtage bestilte varer, skal det fremgå af ordren hvor varerne må stilles. Ansvaret for varerne overgår til dig, når ordren er sat på angivne sted. 
Gilkpa leverer overalt i Danmark. Leveringstid for alle ordre er 1-2 hverdage under normale omstændigheder. Ved levering til andre lande - kontakt kundeservice@gilpa.dk eller telefon 7526 4400 for priser og muligheder. 

 

Webshop ordre

Ordre via webshop sendes, under normale forhold, samme dag ved bestilling inden kl 12:00. Levering af webshopordre sker til kundens oplyste leveringsadresse eller til en GLS pakkeshop efter eget valg. Ved levering til din privatadresse overgår ansvaret til dig, når varerne er sat på angivne sted. 
Alle webshopordre på mere end 5 kg. leveres fragtfrit. 
Fragtudgifter for ordre under 5 kg. koster kr. 37,00

 

Ordre under Storkøbs- og opdrætterordning

Ordre sendes under normale omstændigheder. samme dag ved bestilling inden kl. 10:00. 
Ved ordre til storkøbs- og opdrætterordning faktureres fragten efter gældende fragtpriser. 
Ved ordre på mere end 24 sække refunderes fragtudgifter med bonussække foder.
Ved ordre til storkøbs- og opdrætterordning leveres ordren med fragtmand, og ansvaret overgår til dig, når varerne er sat på angivne sted. 

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler webshoppen www.gilpa.dk.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den varen. Se mere under ”abonnementsvilkår”.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. 
Du kan sende en mail til kundeservice@gilpa.dk eller benytte fortrydelsesformularen, som du finder nederst på denne side. 

 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder hele eller en del af dit køb. 

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 
Du vælger selv hvordan varen sendes retur. 
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 
Returlabel til GLS Pakkeshop kan rekvireres hos Gilpa via kundeservice@gilpa.dk. Prisen afhænger af gældende fragtpriser hos GLS.

 

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes
Levering af forseglede varer som hundefoder og kattemad, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.  

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 
Du skal sende varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Der kan gå 1-3 dage fra beløbet bliver tilbageført, til det er synligt på din konto. 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 
Varen skal sendes til:

 

Gilpa ApS
Bredmosevej 26
6800 Varde  
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til ovenstående adresse.

 

Du kan også fortryde købet ved at give os besked til kundeservice@gilpa.dk og aflevere den personligt på ovenstående adresse, efter nærmere aftale.
Bemærk! Gilpa modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. 
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Reklamationsperioden er dog begrænset af varen holdbarhed.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. 
Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  
Varen skal sendes til:

 

Gilpa ApS
Bredmosevej 26
6800 Varde  

 

Varen kan afleveres ved nærmeste GLS-pakkeshop efter nærmere aftale med Gilpa.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

 

Login

Det er muligt at handle i webshoppen på www.gilpa.dk uden at bruge Login. 
Hvis du ønsker at data som Navn, Adresse, Telefonnummer og e-mailadresse kan genanvendes ved senere ordre, kan du oprette en konto med personligt login. 
Til bestilling af abonnement på fast levering af foder, kræves det at du opretter en kundekonto med personligt login til webshoppen.
Der kræves særskilt login til Gilpa's Kundeklub.

 

Persondatapolitik  

Gilpa forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. 
Vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion.
Gilpa vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mailadresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
Personoplysningerne registreres hos Gilpa Aps og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

 

Gilpa sender ikke nyhedsbreve eller lignende, med mindre du særskilt har givet lov til dette.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der giver dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige for Gilpa.dk er ledelsen ved Gilpa Aps.  

 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. 
I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@gilpa.dk.  

 

Cookies

På Gilpa.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre dit besøget så nemt og optimalt som muligt.
Du kan til enhver tid slette cookies via computerens internetbrowser. 

 

Klageadgang 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte indehaver af Gilpa, Erik Aalund, erik@gilpa.dk. Hvis det ikke lykkes os indbyrdes at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning 
Nævnenes Hus 
Toldboden 2 
8800 Viborg 
www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   
Handelsbetingelserne er senest opdateret den 16. April 2018
Lena & Erik Aalund
Gilpa ApS

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:
Gilpa APS
Bredmosevej 26
6800 Varde

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________     

Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelse for oprettelse af Abonnement på fast levering af foder.

Abonnementsaftalen med Gilpa ApS sikrer dig en fast leverance af hundefoder, kattemad, snacks og godbidder. Leveringen sker med faste intervaller eksempelvis hver 4. uge. Abonnementsaftale gælder kun for produkter bestilt via webshoppen på www.gilpa.dk.
 
Alle abonnementsbetalinger hos Gilpa ApS foregår med betalingskort (Dankort, Visakort og Mastercard).
Abonnementsprisen fremgår af produktsiden i webshoppen.
 
Kun privatpersoner der er fyldt 18 år kan oprette en abonnementsaftale med Gilpa ApS
 
Abonnementsaftalen udfærdiges mellem dig og Gilpa ApS, Bredmosevej 26, 6800 Varde, Telefon 75264400, CVR 25111397. Betalinger gennemføres af ePay A/S med NETS og Bambora som kortindløsere.

 

Bindingsperiode

Der er ingen bindingsperiode ved et abonnement. 
Abonnementet kan stoppes med øjeblikkelig virkning. 

 

Opsigelse

Abonnementet kan opsiges med øjeblikkelig virkning. 
Du kan selv stoppe det via din profil i webshoppen https://www.gilpa.dk/user-subscriptions. Alternativt sender du din opsigelse af abonnementet til kundeservice@gilpa.dk.

 

Særlige vilkår

Du betaler for din abonnement, hver gang der sendes en ordre af sted. Du er selv ansvarlig for at sikre at det kreditkort du har knyttet til abonnementsaftalen, er gyldigt.
Bliver betaling afvist, bliver foderet tilbagehold indtil der er dækning for betalingen.

 

Ved gentagne gange at betalingen bliver afvist, kan Gilpa vælge at stoppe abonnementet. Sker dette får du besked via e-mail.

 

Du kan selv ændre kommende leveringsdag eller interval mellem hver faste levering via dette link https://www.gilpa.dk/user-subscriptions. Du kan også sende en e-mail til kundeservice@gilpa.dk med ændringer til dit abonnement.

 

Hvis du ønsker at udsætte levering skal dette ske senest 2 hverdage før den næste planlagte levering.
5 dage før det er tid til at sende dig foder, jævnfør intervallet i abonnementet, modtager du en SMS. Ønsker du flere varer medsendt sammen med abonnementet, skal du sende en e-mail med bestilling til kundeservice@gilpa.dk. 

Generelle forhold i Handelsbetingelserne er også gældende for Abonnementer.

 

Hvis du fortryder dit abonnement

Hvis du fortryder dit abonnement, kan du opsige det med det samme.
Du kan selv stoppe det via din profil i webshoppen https://www.gilpa.dk/user-subscriptions. Alternativt sender du din opsigelse af abonnementet til kundeservice@gilpa.dk.

 

Tilbagebetaling af abonnementsbetaling 

Du betaler først for fast levering af foder, når foderet er afleveret til fragtmanden til levering. Derefter er generelle forhold i Handelsbetingelserne gældende.

 

Reklamation i forbindelse med Abonnement

Generelle forhold i Handelsbetingelserne er også gældende for Abonnementer.

 

Betaling af et abonnement

Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort som betaling for dit abonnement. 
Du kan endvidere gøre indsigelse vedrørende uautoriserede debiteringer gældende over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med din kortudbyder. 

Generelle forhold i Handelsbetingelserne er også gældende for Abonnementer.